👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هویت سازمانی 75 صفحه

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هویت سازمانی 75 صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات

75

حجم

312/935 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت می باشد که در ابتدا مبانی نظری هویت سازمانی بصورت مفصل بیان می شود و در ادامه پیشینه تحقیق هویت سازمانی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.مفهوم هویت سازمانی که تمرکز اصلی تحقیق حاضر روی آن است، در سال 1985 توسط " آلبرت و وتن" معرفی شد . بر اساس نظریات حاصل از تحقیقات تجربی ، آلبرت و تن چنین تعریفی از هویت سازمانی ارائه نمودند : هویت سازمانی شامل خصیصه ها و ویژگی های یک سازمان است که اعضا آن ها را به عنوان ویژگی های هسته ای، منحصر به فرد و مستمر سازمان درک کرده اند (Pussa ; 2006 : 24). 

بر طبق تحقیقات " آشفورث و مائل"(1996) خصیصه هسته ای  سازمان در سیستم عقاید، ارزش ها و هنجارهای محوری که در ماموریت سازمان بیان شده و باعث ایجاد ادراک و اقدام می شود ، ریشه دارد. آن ها عنوان می دارند که ادراک اعضا از منحصر به فرد بودن هویت سازمان بر اساس مقایسه آن با سازمان های مرجع و به خصوص رقبای اصلی آن شکل می گیرد.

همانند ویژگی های هسته ای و منحصر به فرد بودن هویت ، خصیصه پایداری نیز به درک و تفسیر اعضای سازمان باز می گردد . "السباچ و کرامر" (1996) معتقدند که ، ممکن است هویت سازمانی برای اعضا به عنوان شمای شناختی و ادراک ویژگی های هسته ای و منحصر به فرد سازمان نظیر موقعیت سازمان و مقایسه آن با دیگر سازمان ها مفهوم سازی شود . بر طبق نظر "وتن" (2006) ویژگی های سازمان ، فضای متمایز اجتماعی تعریف شده توسط سازمان را مشخص می کنند. وی هویت سازمانی را چنین تعریف می کند:« عملی که هویت سازمانی به عنوان مرجعی برای اعضا قرار می گیرد (وقتی در خصوص سازمانشان صحبت می کنند یا بر اساس آن اقدامی صورت می دهند)». 

فهرست مطالب

1-1    تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه های کلیدی    12

فصل دوم: مطالعات نظری

مقدمه    17

2-1 بخش اول: هویت سازمانی    17 

2-1-1 مقدمه     17  

2-1-2 هویت: لغت شناسی و بستر شناخت    20 

2-1-3 هویت چیست؟    23 

2-1-4 انواع هویت    25

2-1-4-1 هویت اجتماعی    30

2-1-4-2 هویت شرکت    34

2-1-4-3 هویت سازمانی    38

2-1-5  ساخت وشکل گیری هویت    48

2-2 بخش دوم: 

2-2-1 عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی    53

2-2-1-1 توجه رسانه ها    54

2-2-1-2 وجهه خارجی سازمان     59 

2-2-1-3 ارتباطات خارجی سازمان     62 

2-3 بخش سوم:

2-3-1 عوامل درون سازمانی موثر در شکل گیری هویت سازمانی    65

2-3-1-1 تیم مدیران عالی سازمان     66

2-3-1-2 مدیریت منابع انسانی    70

2-3-1-3 عملیات سازمان     73 

2-3-1-4 ارتباطات داخلی سازمان     75

پیشینه تحقیق      

2-5-1 پژوهش های داخلی    

2-5-2 پژوهش های خارجی      

منابع  و ماخذ     

منابع

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوينت بررسي سيستم هاي اطلاعات استراتژيک ادبیات نظری و پیشینه تجربی تفکر انتقادی چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدارس هوشمند شخصیت حقوقی وقف پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تاریخ و ادبیات با عنوان پیشینه تاریخی و گسترش اسطوره سیاوش در فرهنگ ایران